Användarvänligt | 46% |
Tillgänglighet | 38% |
Kundsupport | 41% |
Prisvänligt | 54% |
Totalt | 45% |
Pris från 60:-/mån
Lämna en recension på Crystone
Crystone är idag Sveriges största svenskägda webbhotell och har sedan 1997 hjälpt ett stort antal kunder och privatpersoner ut på webben.
Crystone har två olika paket med webbhotell och ligger prismässigt i mellansegmentet. Man får mycket utrymme och trafik för pengarna.
Även i det billigaste paketet ingår 3st MSSQL databaser och obegränsat med MYSQL databaser.
One-Click installer ingår och gör att man på ett enkelt sätt kan installera forum och wordpress mm.
Telefonsupport ingår dygnet runt alla dagar.
Besök Crystone
I normal drift fungerar det ok.
Sedan december 2018, alltså ca ett år, har det dock varit ett flertal långvariga incidenter när hemsidan antingen ger mycket långa svarstider eller inte går att nå överhuvudtaget. Efter felanmälan till supporten får man tyvärr inget vettigt svar på vad som är fel. Statussidan visar enbart allmänt hållen info. Efter påstötning svaras det att ”det kan vara en dåligt kodad plugin” och vi rekommenderas att anlita en professionell webbyrå.
I flera år har jag också frågat efter Lets encrypt SSL, men det går fortfarande inte att få.
Det förekommer alldeles för många störningar, supporten är dålig, det saknas funktioner och prestanda är inget vidare.
Nej, det blir byte av hotell. Detta duger inte alls längre.
Avråder starkt från att använda någon form av server/hosting hos Crystone. Dom håller inte ens en basnivå på upptid. Helt normalt att alla sidor ligger nere några timmar här och var. Just nu ligger allt nere i 3 timmar (igen). Det absolut billigaste skräpwebbhotellet har en högre upptid än Crystone. Otroligt när man skyltar med att man är en ledande leverantören etc. Ledande leverantör av nedtid, den slogan skulle man kanske ha valt istället.
Vi har gjort misstaget att använda Crystone för vårt företag och det har stått oss dyrt och med en massa förlorad försäljning och sura kunder. Det är ju inte seriöst utåt mot våra kunder när man inte ens kan komma in på våra sidor.
Så detta är en stor varning för Crystone och deras server/hosting tjänster. Det fungerar helt enkelt inte om man vill att sina sidor ska vara uppe och visas.
Har fungerat bra innan senaste halvåret när svarttider blivit större och nedtider började komma. Senaste veckorna har varit katastrof och kommer byta webbhotell då vår sida är mer offline än online i nuläget. Vår verksamhet har påverkats negativt. Supporten är snabb att svara men jag får inte relevant hjälp. Luddiga svar och hänvisning till deras statussida där det inte framgår mycket mer än att problem pågår och har gjort i flera veckor.
Nöjd fram till några månader sedan då det började sega ner sig. Webbsidorna nås inte eller jag kommer inte åt mailet. Temporärt har det löst sig ibland men det verkar vara ett större problem som återkommer och klart när man behöver mail eller när kunderna måste komma åt våra sidor. När jag frågat om de vet varför det felar så vet supporten inte vad som är felet. Funderar på flytt och vart jag flyttar i så fall. Flyttade 4 år sedan från Loopia till Crystone och allt blev då mycket bättre men nu är det inte bra. Är Loopia bättre nu? Dom lovar att göra flytten gratis om jag flyttar före 15 maj.
Har haft crystone i 6 år. Det som nu sker är under all kritik, mail har legat nere i princip i två veckor. Jag kommer stämma och kräva skadestånd av crystone, då vi förlorar pengar på detta. Är det inte ordnat till fredag den 18 april så flyttar vi allt hos crystone och kommer aldrig mera tillbaka. Deras support måste få information exakt vad som händer timme för timme. Det räcker inte med att enbart skriva störningar. Hela deras system ligger nere.
Fruktansvärt dåligt hanterat.
Har varit på Crystone i många många år nu. Nu sedan december 2018 har hotellet gått upp och ner som en jojo och nu senaste veckan är vår hemsida nere mer än hälften av tiden. Och även just nu i skrivande stund 2019-04-09.
Sidan som visar driftinformation är kass/fake.
Jag är tacksam om andra Crystone-kunder med problem kontaktar mig, jag vill sondera möjligheten att stämma Crystone men har inga kunskaper i hur det ska göras.
Mats, hm_mats()hotmail.com
Crystone har varit bra.
Jag har varit nöjd tidigare.
Men det senaste halvåret har varit katastrof.
Mina kunder möts utav felsidor och mailar dom så studsar det tillbaka till dem.
Jag har förlorat så mycket på att tjänsterna ifrån Crystone inte ens når upp till basnivån av vad man som kund kan förvänta sig.
Jag har avslutat alla mina tjänster där och kommer aldrig mer låta dem eller de andra hosting tjänsterna som ligger under Binero Group.
Stort Varning på Crystone, Binero, Levonline.
Ja i det här fallet har sveriges sämsta hosting flera smeknamn.
Svårt att förstå att de kan kalla er Nordens ledande tjänsteföretag inom webbhotell och hosting med tanke på att de inte kan fixa enkla problem. Avråder verkligen från att använda dem. Kommer att lämna dem så snart det går. Har varit kund sedan 2007 och när de fick för sig att man skulle migreras så blev det fel från deras sida och för första gången behövde jag deras support och det misslyckas fatalt. De har inte lyckats på 8 dagar att lägga en dns-pekare rätt och kan inte redovisa vad som gjorts. Man får inte tala med någon chef och mail till Teamleaden för supporten ignoreras. Om n i letar efter ett webbhotell välj Loopia eller någon annan.
Går man in på deras Facebook så ser man andra som har samma problem så undvik dem som pesten för de har definitivt tagit sig vatten över huvudet!!!
Vi har varit kund hos Crystone sedan 2002, är även kund på hos andra webbhotell. Vi har aldrig blivit så dåligt behandlade som vi blir hos Crystone och vi vill varna alla från att ha sina tjänster hos dem.
Vi har just nu ett supportärende hos dem, där vi ber dem peka om vår domän. Det ärendet har legat där i 14 dagar nu. Vi får olika svar var dag vi är i kontakt med dem till exempel, -ni är inte kund hos oss, – den domänen ligger inte hos oss, – vi har semestertider men vi kommer ta tag i det imorgon, – vi kan peka om en del av domänen men domänen ligger också på en namnserver som vi inte har tillgång till ni får ta kontakt med det företaget i stället……. osv.
Listan av dåliga erfarenheter kan göras hur lång som helst och jag kan bara varna alla, håll er så långt väck från Crystone som det någonsin går. De vet varken var de har fram eller bak, eller vem som är deras kund och vilka tjänster deras kunder betalar för varje år.
Värdelöst webbhotell med noll säkerhet och totalt inkompetent personal. Våra två sidor har blivit hackare många gånger det senaste året och tro fan om crystone inte har rört ett finger trots att vi begärt ut loggar och support från dem. All filhantering är erbarmligt långsam och omöjlig att jobba med varesig över FTP eller deras online-filhanterare. Skulle aldrig rekommendera detta webbhotell till någon, någonsin. Tråkigt för supportpersonalen som inte har någon utbildning inom området men ändå försöker vara trevliga, men trots det låga priset får man ändå inte vad man betalar för.
Jag är supernöjd!
Oerhört mycket för pengarna. Bland de få som har MSSQL-databas
Dygnet runt chatsupport och alla dagar i veckan vare sig man är kund eller inte. Fått någon som varit lite långsam i sina svar men annars alltid bra och konkreta svar. De har förbättrat mycket!
Mycket dålig support, men det kan bero på stress och dålig utrustning (så att de hela tiden får ärenden om det och blir frustrerade).
Varför köper man inte Violin Memory (VMEM) servrar istället och får problemet ur världen!
De tappar beställningar och de tappar betalningar. Jag har fått flera sajter nedstängda pga att de uppfattar det som att jag/vi inte betalt.
Just nu sitter jag med en beställning av ny domän + paket från nästan två veckor tillbaka och jag har trots upprepade påstötningar inte fått hjälp. Då och då försäkras att de inte glömt bort mig, men man undrar. Jag har varit kund hos dem i tiotalet år och har varit supernöjd tills nyligen. Nu är det nya rutiner varje gång man beställer, och det verkar som om grejer lätt hamnar mellan stolarna.
Jag har två (snart tre) egna sajter hos Crystone + ytterligare runt 10 sajter som jag webmastrar för och har programmerat. Dessutom har jag tvingat kunderna att använda Crystone för jag tyckt de var bra. Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Måste leta efter en pålitligare leverantör.
Stort och stabilt. Har inte haft några problem än så länge. Driftar ett par worpressinstallationer på ett konto så jag har väll visserligen inte pressat kontot.
Har haft Crystone i över 1 år nu och måste säga att jag är mycket nöjd med dom än så länge. Ett fåtal gånger har min sida varit seg och då ringt till supporten som i sin tur har fixat så att sidan flyttats till en snabbare server. Måste säga att Supportern kunde bli lite bättre när det gäller kompetens men dom lägger upp ett ärende om det är något dom själva inte kan fixa. Kontrollpanelen lär man sig efter någon vecka och det är väldigt enkelt att hantera många domännamn.
Riktigt bra och snabb support på Crystone, dom är trevliga och hjälpsamma! Priserna är bra och utbudet av applikationer och möjligheter är bra. Rekommenderar Crystone till alla jag känner!
Jag har har ett par siter som hostas av crystone. De flesta har fungerat felfritt ett tag. Dock är det först när problemen inträffar man får erfarenhet av hur supporten och tillgängligheten fungerar.
Jag har under ca 1 vecka haft problem med en webbapplikation som arbetar mot en msq sql databas som hostas av Crystone.
Försökt kontakta supporten som inte kunnat göra något indirekt, utan lovat att en tekniker ska titta på felet och återkomma. Efter ca 1 vecka hade en tekniker svarat på min felanmälan och svarade kortfattat med att problemet var löst och åtgärdat.
Efter att jag provade att koppla upp mig mot sql databasen återstod fortfarande problemet. Försökte få någon på supporten att titta på problemet. Nu har jag gett upp att lita på crystone kan lösa problemet inom en rimlig tid.
Jag skulle alldrig rekomendera crystone till någon som ska hosta applikationer som är affärskritiska och behöver 100% tillgänglighet. Dom har inte den kompetensen eller rutinerna att kunna lösa problem inom en rimlig tid.
Funkat topp under den perioden jag använt dem. Kör även Hostgator och tycker Crystone håller samma klass
Har varit kund i många år med flera olika paket och webbplatser. Det har varit upp och ner men nu dom senaste åren har allt verkligen bara fungerat och jag flyttar nu flera projekt till Crystone. Prismässigt dyrare än webbhotellen i lågprissegmentet men ändå väldigt mycket för pengarna.
Jag har hostat flertalet applikationer hos Crystone på en dedikerad server och aldrig upplevt några som helst problem. Med mitt SLA avtal kan jag vända mig till supporten oavsett tid på dygnet vilket jag värderar högt och respons tiden när man väl behöver hjälp är aldrig längre än 30 minuter. DVS om man har ett SLA avtal. Jag ger mina varmaste rekommendationer!