Användarvänligt | 65% |
Tillgänglighet | 68% |
Kundsupport | 51% |
Prisvänligt | 69% |
Totalt | 63% |
Pris från 49:-/mån
Lämna en recension på One.com
One.com är en av de ledande aktörerna i Europa vad gäller domännamn och webbhotell och har idag över 1.5 miljon kunder. One.com startades 2002 i Danmark och blev snabbt populära framförallt i lågprissegmentet.
Sedan starten har One.com växt och finns nu i mer än 149 länder och har över 400 medarbetare.
Webbhotell med lågt pris
One.com har webbhotell för både privatpersoner och företag men riktar mest in sig mot lågprissegmentet.
One.com erbjuder flera billiga webbhotellpaket där man säger sig ge mycket för pengarna.
One.com har vunnit flera utmärkelser under åren och då främst i kategorin budgetwebbhotell. Man får även en del beröm för drift-säkerhet och upp-tid trots det låga priset.
Webbhotell med prestanda
Trots budgetfokus så har One.com även mer kraftfulla paket med upp till 8 GB RAM. Det gör att du kan börja på ett billigt paket och uppgradera om det senare behövs. På dom lite dyrare paketen kan du köra flera hemsidor på samma konto utan att det kostar extra.
Hej.
Har haft One.com (tidigare B-One) för kunders sidor i 17 år.
Priserna kan man diskutera och prestanda var väl inte alltid i topp de första åren. Nu fungerar det bra MEN det kräver att man har koll på vad man behöver och hur man skall använda det.
One.com är inte dyra, de har en bra utbyggd plattform (dock inte perfekt) och det fungerar för det mesta mycket bra.
Supporten är inte värre än hos många av ”premium” leverantörerna.
Du måste ha koll på vad du sysslar med och de dyrare leverantörerna brukar debitera om man behöver specialhjälp
Även de gör uppgraderingar som drabbar användare och misstag som får webbtjänster att gå ner.
Har flera olika webbhotell som jag sprider mina sajter på och One har jag bara använt för små statiska ”skräpsidor”. Men efter dom senaste prishöjningarna tänkte jag att antingen säger jag upp kontot eller så ska det gå att använda. Gjorde ett test och slängde upp en lite mer krävande WordPress sajt och det fungerar hur bra som helst (helt ok laddtider) om man ser till priset. Kanske har jag tur och har hamnat på en snabb server eller så är alla kassa recensioner på billigaste kontot (jag kör det som nu kostar 79/mån).
Fungerade till att börja med helt okej, sedan gjordes en ändring som de marknadsförde som att ”Du genomför ändringarna på din sida på någon minut”. Det gick inte att konvertera min sida, och någon hjälp fick jag inte över huvud taget, trots att jag bad om det upprepade gånger. Jag var tvungen att bygga en helt ny sida och den blev bara skit och pannkaka…
I ett läge förlorade jag mina inloggningsuppgifter. Då insåg jag på riktigt hur dålig supporten var. Visst svarade de, men alla svar var bara ”hej kom och hjälp mig”. Det hela slutade med att de skulle ha betalt av mig, trots att de absolut inte hade gjort något för att hjälpa mig… Eftersom jag inte kunde uppdatera sidan under denna period bad jag om hjälp att i alla fall ändra mina kontaktuppgifter på sidan, så att de blev rätt. Det kunde de inte…
Ren och skär bluff i många år (tidigarte hette de B-one).
Luras med såvbäl datamängder som priser, och du kan inte få rätt mot dem eftersom de är danska och fullkomligt struntar i svensk konsumentlagstiftning.
Priserna är inte alls så billiga som det verkar.
Se upp!
VARNING!
Läs detta innan du väljer one.com som din leverantör av webhotel.
De ändrade precis avtalet så att jag nu har jag att välja mellan en prishöjning på 267%, eller att stå med en kostnad på upp till 50 000:- kr för att bygga om och flytta mina hemsidor till ett annat webhotell.
One.com är fullt medvetna om vad de har gjort och hur det drabbar deras kunder, men de väljer att ändå genomföra sina planer.
Tänk dig noga för innan du väljer one.com som ditt webhotell.
Om ett par år, när du sitter fast i deras olika program och verktyg, så kan de gott och väl komma att åter ändra reglerna så att dina kostnader flerdubblas. Och då kommer de att helt slå dövörat till för din kritik.
Däremot kommer de gärna att berätta för dig hur synd det är om dem som måste göra dessa saker, hur de egentligen är snälla innerst inne men måste anpassa sig till en hård värld. Och att det är tråkigt att det måste ske på din bekostnad snarare än på deras egen.
Tror du att jag överdriver? Om du vill veta vem du anlitar när du väljer one.com, klicka i så fall på länken nedan och läs hela historien, med deras egna ord.
https://www.dropbox.com/s/cqlxou1hnitxrba/One.com%20conversation.pdf?dl=0
Dem har billiga lockpriser
sedan efter något år gör dem ändringar på programmet
jag kan inte göra ändringar på hemsidan om jag inte uppgradera till ett premiumpaket
till ett högre pris såklart
supporten har ingen förståelse för att man inte vill uppgradera
Det bästa webbhotellet jag haft! Inget att klaga på. Deras kontrollpanel är väldigt enkel att förstå och deras support är super! Jag har kontaktat dem ett flertal gånger och de ha alltid hjälp mig att lösa de problem jag har haft.
Bara bra erfarenhet än så länge
Har aldrig haft några problem sedan jag börja använda One.com 2003 för min privata sida. I början var jag dock mycket mer aktiv än jag är nu. Mycket länge sedan jag uppdaterade sidan men använder dagligen mailen för familjen.
Helt kass support och väldigt kort tid på backup, vi säger upp avtalet nu. De kunde inte hjälpa oss när vi fått problem med vår sida, inte ens mot betalning, USELT!!!!!!!
Bättre än väntat! Jag har mina ordinarie sidor på ett ”bättre” webbhotell (Oderland) men skaffade ett konto hos One för att kunna länka till mina andra sidor utan att Google ser att sidorna ligger på samma server.
Har nu ett antal wordpress sidor uppe och jag får säga att hastighetsmässigt verkar det inte skilja mycket jämfört med premium webbhotellen.
Supporten suger säkert om jag skulle behöva den men den dagen…
One.com fungerar bra så länge du inte får tekniska problem och försöker kontakta supporten. Faktum är att servrarns prestanda är förvånansvärt bra och då arbetar jag med alla stora svenska webbhotell.
Men till det tråkiga. Personalen på supporten har antingen för låg tekinsk kompetens ellers så spelar dom dumma för att fördröja en ev. lösning på ett problem. Min känsla är att man ofta får ett dåligt bemötande där allt går ut på att bli av med dig. Eftersom jag har många kunder som ligger på one.com har jag ofta varit i kontakt med supporten och känner igen flera av namnen på personalen på svenska och engelska.
Har haft one.com i flera år, tycker det är en bra kombination av billig tjänst och enkla effektiva verktyg. Jag utvecklar en del själv samt använder wordpress.
För små siter och hobbyprojekt funkar det utmärkt, billigt och stabilt.
Ligger numera med alla siter på ett konto hos Oderland, men One fungerade utmärkt innan dess.
Väldigt stabilt och såklart superbilligt. Hastigheten är dock ständigt rätt dålig och FTP-servern är rejält seg titt som tätt.
Verktygen finns där men det har varit lite si och så med webbläsarsupport och användbarheten. Det förstnämnda har blivit bättre på senare år.
Har du ett litet hobbyprojekt räcker One.com gott och väl men om du ska marknadsföra eller sälja något håller det inte riktigt.
Lågt pris, tyvärr verkar det ha en negativ effekt då siten är jätteseg.
Har varit kund hos One.com till och från genom åren, men allra främst via klienter som hoppat på deras ”billiga erbjudanden”. One är i mitt tycke det allra sämsta av de större webbhotellen, och deras attityd i prissättning och marknadsföring säger egentligen allt. Du får vad som står, men de lämnar gärna ute mycket du inte får, och sedan får du finna dig i att betala en massa suspekta avgifter och tillkomna kostnader för att ha någon nytta av kontot. Kollar man på deras startsida ser det fruktansvärt bra och billigt ut. När man väl beställt kan man räkna med att kostnaden är uppåt det dubbla, och sedan tillkommer det längs vägen. Lockpriser, undermålig och gammaldags utbud av tjänster etc. One skulle vara sjukt prisvärda (och lite bättre) om de faktiskt vore väldigt billiga. Och dyra är de förstås inte. Men det kostar mer än det smakar, och du bör hellre välja ett seriöst webbhotell (City, Binero) som inte ser dig som en stackare att blåsa på pengar utan som en värdefull kund som de vill ha en relation med. Undvik One.
Jag tycker servicekvalitén har minskat radikalt under dom år jag haft min blogg hos one.com. Dessutom är det alltid serverfel och krångel som drabbar åtkomsten för mig och andra till min blogg. Aldrig har jag sett skymten av minst lilla kompensation eller försök till en under alla dessa serverstrul. Nej, ska byta så fort som möjligt.
Helt ok. Men lite väl frekvent downtime.