Binero


Användarvänligt
64%
Tillgänglighet
58%
Kundsupport
58%
Prisvänligt
58%
Totalt
60%

Pris från 69:-/mån


Besök Binero

Lämna en recension på Binero

Binero erbjuder inte längre webbhotell till privatpersoner utan har sålt av hela webbhotellsverksamheten till Loopia. Försäljningen skedde i november 2019 och i februari 2020 ska alla kunder ha flyttats över till Loopia.

Binero har under åren fått ett flertal utmärkelser för sina tjänster, service och support. År 2009 och 2010 utsågs företaget till Sveriges bästa webbhotell av branschtidningen Internetworld, som även rekommenderade Binero tre av fyra föregående år.

Besök Binero
Om du har din hemsida hos webbhotellet Binero vill vi gärna att du lämnar en recension. Både positiva och negativa recensioner är uppskattade och behövs för att hålla topplistan aktuell med dom bästa svenska webbhotellen. (Om du lämnar ett betyg får du en länk till din hemsida)

  1. John Svensson (Kund i 0-6 månader)

    Var bara kund under ca. 2 månaders tid. Funkade okej, men var inte nöjd med upptiden. ”Jumped ship” efter typ 8 veckor och bytte till Inleed. Har inte ångrat mig än så länge.

  2. Användarvänligt
    30%
    Tillgänglighet
    80%
    Kundsupport
    70%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    58%
  3. Johan (Kund i 2+ år)

    Tio år hos Binero och senare nu Websupport/Loopia om två månader. När jag köpte in mig hos dem så var de bättre än de flesta även om de kostade lite mer. Jag har därför rekommenderat dem till 10+ kunder också. Nu är de sämre än de allra flesta på både tekniken, support och stabilitet.

    Det är synd för nu måste jag spendera några dagar att flytta både mina och klienters webbplatser till långt förmånliga och mer tekniskt intressanta konkurrenter istället för att göra roligare saker.

    Har vana av andra shared-hosting och Websupport/Binero är en av de sämre.

  4. Användarvänligt
    60%
    Tillgänglighet
    50%
    Kundsupport
    40%
    Prisvänligt
    40%
    Totalt
    48%
  5. Sten Brattberg (Kund i 2+ år)

    Har 5 hemsidor i 3 olika konton hos Binero även några sidor hos andra leverantörer så jag har att jämföra med.
    Det finns mycket positivt att säga om Binero men tyvärr överskuggas allt positivt av att systemet senaste året blivit segt tar alldeles för lång tid.
    När man tar upp det med supporten får man bara till svar att det är jag som kund som skall optimera mina sidor.
    Binero ett gott råd lyssna på kunden ni har ett problem.
    Har varit kund i 13 år

  6. Användarvänligt
    80%
    Tillgänglighet
    70%
    Kundsupport
    50%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    63%
  7. Stefan Andersson (Kund i 2+ år)

    Obefintlig kund support…
    11 år med detta bolag och de är TOTALT ointresserade av att hjälpa till. Senaste support ärendet fick jag efter otaliga meddelanden börja skriva till dem som om de vore barn för att de skulle förstå…. När de sedan TILL SLUT förstod vad vi faktiskt sa så vad de helt clueless och det senaste de skickade var:
    Vi har nu kikat på det och blir tyvärr inte riktigt klok på problemet – gissningsvis är problemet dock att….
    och så kommer de med en skit ”lösning” som absolut inte kan ha med saken att göra. Sedan har de mage att markera ärendet som ”solved”… WTF????
    Behöver nog inte säga att jag kommer byta så fort det bara går, vill bara varna andra från att använda detta Kalle Anka företag…

  8. Användarvänligt
    50%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    30%
  9. Simon (Kund i 2+ år)

    Det har blivit så otroligt dåligt att det nästan är oanvändbart. Sidan är antingen nere eller jättelångsam. De har så otroliga problem och kommer aldrig gå tillbaka till Binero igen efter jag har bytt webbhotell. Undvik!

  10. Användarvänligt
    50%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    10%
    Totalt
    20%
  11. Andreas Johansson (Kund i 2+ år)

    Jag har varit kund hos Binero i över tio år. De åtta första åren var Binero riktigt bra och driftsäkra. De sista två åren har tjänsten varit trasig och mina sidor har legat nere runt en gång i månaden. Det är inte acceptabelt. Jag får också intrycket att de inte bryr sig om att tjänsten krånglar hela tiden.

  12. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    20%
    Prisvänligt
    20%
    Totalt
    23%
  13. Ulo Maasing (Kund i 2+ år)

    Många störningar som ibland tar lång tid att fixa. Många råkar ut för att deras sajt ligger nere i dagar. Supporten är oftast vänlig och hjjälpsam, men det hjälper inte när man inte kan fixa allvarliga problem hos hotellet.

  14. Användarvänligt
    50%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    30%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    35%
  15. Ann-Mari Reyier (Kund i 2+ år)

    Vår hemsida har legat nere i flera dagar pga strul med certifikatet trots att vi har betalt, vilket påverkar oss negativt då kunderna inte hitta oss. Vi har inte fått någon snabb hjälp av Binero för att fixa detta. Vi var tvungna att beställa ett nytt certifikat Nu har ärendet har legat ett par dagar hos Bineros ekonomiavdelning för att överförande tidigare inbetalningen till det nya certifikatet. Bemötandet hos supporten var inte trevligt, det fanns ingen förståelse för att det är ett problem för oss och att måste få upp hemsidan snabbt igen.

  16. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    40%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    70%
    Totalt
    40%
  17. Jonas (Kund i 2+ år)

    Har haft några domäner och någon liten webbsida hos Binero många år och aldrig upplevt några direkta problem, men heller inte haft någon anledning att kontakta deras support.

    Letade efter en ny Hosted Exchange-leverantör och såg ett erbjudande hos Binero. Såg dock det senaste årets recensioner här på reco.se, så jag kontaktade Binero och frågade hur de såg på detta och vad de gjort för att förbättra situationen. Deras svar visade en förvånande brist på insikt om problemet (vissa delar av kritiken förnekades, andra ignorerades).

    Efter att ha valt annan leverantör för Hosted Exchange valde jag även att flytta bort de tjänster jag redan hade hos Binero. Då når deras support nya bottennivåer. Dels får jag förklarat för mig att det inte går att avsluta sitt konto hos Binero, först efter att jag refererat till PUL svarar de att de tagit bort alla uppgifter(?). Dels vägrar man återbetala återstående tiden för webbhotellet, trots att de på sin egen hemsida, under ”Varför Binero?” skriver ”Som enda webbhotell (i världen?) så erbjuder vi en tjänst helt utan bindningstid och uppsägningstid. Hos oss kan du avsluta din tjänst när du
    vill och du är inte på något sätt bunden. Vi till och med ÅTERBETALAR eventuell förinbetald webbhotellskostnad som inte kommer att utnyttjas, det kan vi lova att ingen annan gör. Det är med andra ord helt riskfritt att testa oss.” Detta gäller inte längre, informationen på hemsidan är direkt vilseledande. Man kan undra hur många nya kunder de lurat med detta?

    Dessutom, hos Binero verkar alla kanaler leda till samma support (info@binero.se, marknad@binero.se, support@binero.se), så om man är missnöjd med kundbemötandet hos supporten finns ingen annan att kontakta, ärendet går tillbaka till samma personer.

  18. Användarvänligt
    10%
    Tillgänglighet
    0%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    0%
    Totalt
    5%
  19. Botte (Kund i 2+ år)

    Jag avråder det starkaste från Binero.

    Vi använde Binero på min tidigare arbetsplats för enbart att hantera domäner och DNS.Trots betalda fakturor missade Binero att förlänga vår domän. Detta ledde till att vi förlorade en domän som vi hade använt i närmare tio år.

    Binero försökte skylla på oss först sedan fortsatte bara skylla ifrån sig.
    Vi fick kämpa själva med att försöka återfå kontroll över domänen.
    Tyvärr utan större framgång. Binero försökte kompensera oss med gratis webbhotell i ett antal månader. Vilket vi varken använde eller behövde.

    Att ett företag levererar sämre kvalitet det må vara hänt. Men när företaget
    slarvar bort andras egendom är MYCKET allvarligt. Att dessutom företaget inte tar ansvar för det inträffade gör det hela ännu värre.

    Det finns så många andra bra webbhotell att välja…

  20. Användarvänligt
    50%
    Tillgänglighet
    40%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    10%
    Totalt
    28%
  21. Mikael (Kund i 2+ år)

    Jag kan på något sätt inte rekommendera Binero.
    Kund sedan 2009 har jag från ett par år sedan gradvis blivit mer och mer missnöjd så till den grad att jag som företagskund under december 2016 flyttade både mig själv och mina kunder (med egna konton) till annat webhotell.
    Här är några höjdpunkter från december:
    – Binero skickar kunders bankkontouppgifter inklusive namn med e-post och påstår att detta är helt normalt och att det är helt okänsliga uppgifter.
    – Binero vägrar eskalera ärenden från förstalinjen trots att de inte löses.
    – Binero föreslår att man skall köpa en VPS istället för att ta till sig ett förslag om en lättare konfigurationsförändring som kommer både kunder och Binero till gagn.
    – Bineros Apache2 konfiguration möjliggöra för en angripare att undvika loggning.
    – Binero sysloggar inte
    – Bineros personal går på eget bevåg in och ”rensar lite” i sina kunders webplatser.
    – Binero har två ganska allvarliga konfigurationsmissar som jag av respekt för andra stackare som är kvar hos Binero inte avslöjar öppet och Binero är inte intresserade av att ta del av dessa.
    – Binero har uttryckligen sagt att de inte är intresserade av information som kan stärka deras skydd mot skadlig kod.
    – Binero försökte lura mig på pengar två gånger när jag sade upp avtalet trots att det i deras egna villkor står att man får full återbetalning för kvarvarande period.
    – Binero behandlar alla kunder som nybörjare och som professionell är det omöjligt att prata på den nivån med support.
    – Kontrollpanelen har under sex månader varit oerhört seg och svaret från kundtjänst är att ”detta kanske kommer att ordnas under våren 2017” men under tiden kan man använda deras app.

  22. Användarvänligt
    70%
    Tillgänglighet
    30%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    10%
    Totalt
    30%
  23. Chely (Kund i 2+ år)

    Är kund hos Binero sedan många år och är oerhört missnöjd! Titt som tätt ligger deras system nere och väldigt ofta studsar e-posten tillbaks för att Bineros e-postservrar är SVARTLISTADE! För oss som företag är det rena döden om vår e-post inte kommer fram till våra kunder. Varning alltså – Varning med stort V.

  24. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    40%
    Prisvänligt
    20%
    Totalt
    28%
  25. Anders (Kund i 2+ år)

    I början fungerade saker som förväntat.
    Nu det senaste året är det mycket strul som bara ökar.
    Verkar inte som man har full koll på vad som händer eller hur man skall åtgärda detta.

    Sjunker, från en 9 när jag öppnade min första sida, nu är det under 5!! Det är allvarligt.

  26. Användarvänligt
    80%
    Tillgänglighet
    40%
    Kundsupport
    70%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    60%
  27. Fotograf Markus P, Örebro (Kund i 2+ år)

    Jag har varit kund i 5-6 år nånting då en kompis rekommenderade Binero när jag skulle byta. När jag skaffade det så funkade det mesta väldigt bra, men med åren har det blivit sämre. På alla punkter.

    Jag har haft ett antal supportärenden hos Binero de senaste 2 åren och gjort ALLT som står i min makt för att kunna gå till botten med problemen, för det är ett gäng sådana.

    Det största problemet är att allting är så SEGT! Laddtider på min hemsida är katastrofala. När man ska spara/uppdatera en sida i WordPress tar det upp till 10 gånger så lång tid som hos ett annat webbhotell.

    En lustig grej för ett par år sen var att FTP-anslutningen till Binero när jag hade Bahnhof som bredbandsleverantör var ”hackig” och instabil. Jag bytte till ComHem och då funkade det bättre. Spelade in filmsnuttar på detta när jag överförde filer och jämförde med andra srvrar osv för att göra Binero uppmärksamma på detta, just kombinationen Bahnhof och Binero. Fick ingen vidare respons på detta. Man tycker dom borde vara mer måna om att lösa sina problem.

    Jag har provat allt för att få bukt med denna seghet, som är det mest störande. Som sista åtgärd rensade jag HELA mitt konto och byggde upp allting på nytt, med en uppgradering till företagspaketet som ska ge mer minne för att köra PHP. Gjorde ingen skillnad.

    Nu på sistone har kontrollpanelen strulat också. Och för några dagar sedan var alla mina sajter jag har hos Binero nere, ingen gick att surfa till.

    Användarvänligheten i kontrollpanelen är dock väldigt bra. Man kan enkelt köpa och administrera sina domännamn och webbplatser. Hade varit ännu bättre om den fungerade stabilt också.

    Kundsupporten får en 2:a av mig. Anledningen till att det inte blir en 1:a är för att de faktiskt svarar. Men svaren hjälper aldrig. De löser inga problem för de vet inte hur de ska göra det. Priset är okej, men med tanke på vad man får så är det inte värt en spänn.

    Det är grej efter grej som strular, så jag rekommenderar ingen att bli/vara kund hos Binero. Har själv precis bytt och jag rekommenderar alla andra att göra det också innan du mister allt du har hos Binero.

  28. Användarvänligt
    100%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    20%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    45%
  29. Patrik Carlsson (Kund i 2+ år)

    Har haft binero i tre år för en php/mysql sida. Dock har problemen hopat sig och binero har helt enkelt inte kunnat/velat lösa dessa! Huvudsakligen har det rört sig om att hemsidan blivit seg och tagit 30-120 sekunder att ladda varje enskild sida. Detta har pågått i allt från timmar i sträck till flera dagar! Detta beror sannolikt på deras lastbalanseringssystem som helt enkelt låter mindre viktiga kunder stå i kö och vänta. Deras support ger snabbt svar men sälla bra svar som leder till en lösning.

    Senaste problemen är att min epostadress har hamnat i deras spamfilter och har pratat med 4 personer på binero via epost, chat och telefon men ingen vet hur man ska lösa det.

    Statistik funktion stängdes av för 10 dagar sedan och loggar inte längre trafik, helt utan min vetskap!

    Behövde en backup på databasen men de lagrar bara backuper i en vecka och det tog över en vecka för dem att svara och förklarar var man hittade filerna (de låg i en dold mapp på servern) så det sket sig.

    De går inte att ringa till dem via mobiltelefon! Alla mobilnummer är spärrade, man måste ringa via fast linje eller ringa deras utlandsnummer!

    Har haft ytterligare ett 10 tal problem men huvudsakligen är det deras allvarliga driftstörningar som gör mig vansinnig! Och att de inte kan/vill lösa dessa problem alls gör att jag verkligen inte kan rekommendera detta webbhotell.

  30. Användarvänligt
    10%
    Tillgänglighet
    10%
    Kundsupport
    10%
    Prisvänligt
    40%
    Totalt
    18%
  31. Birger Eriksson (Kund i 2+ år)

    Mycket strul och otroligt långsam laddningstid för sidor här (ibland flera sekunder långsammare än konkurrenter) E-posten strular + nertider som inte någon önskar sig!

  32. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    30%
    Kundsupport
    40%
    Prisvänligt
    10%
    Totalt
    30%
  33. Carl Stridsberg (Kund i 2+ år)

    Har varit kund hos Binero i 4 år och är jättenöjd med dem.

    Alltid glad och vänlig support både via mail och telefon.

    Gillar deras kontrollpanel och webbmail mycket.

    Sedan ger de alltid bra tips på sin blogg om WordPress vilket jag uppskattar mycket då alla mina sajter är skapade via WP.

    Har bara positiva saker att säga om Binero och om jag får leva och ha hälsan kommer jag att förbli deras trogna kund i många år till!

    Binero.se är helt enkelt det bästa och vänligaste webbhotellet! 🙂

    Bästa hälsningar
    Carl Stridsberg

  34. Användarvänligt
    100%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    100%
  35. Andreas Karlsson (Kund i 0-6 månader)

    Stort, stabilt, och billigt. Ett säkert kort helt enkelt. 69kr i månaden för 100GB utrymme är helt ok.

  36. Användarvänligt
    100%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    100%
  37. Erik Svensson (Kund i 2+ år)

    De är väldigt duktiga på vad de gör. Skön layout, användervänlig lätt att hitta. Många bra fördelar jämfört med t.ex. Loopia.

  38. Användarvänligt
    90%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    70%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    90%
  39. Erik Flachmeyer (Kund i 2+ år)

    Det första felet började för ett par år sedan. Någon bestämde sig för att bygga en vägg av sirap mellan webbservern och databasen som jag använde. Det var inte ens fråga om något tungt CMS eller liknande, utan en enkel PHP-applikation där databaskopplingen var av simplaste laget. En SQL-fråga kunde ta 10 sek innan den returnerades till webbserven från databasen. Lösning: Fick lösa hostingen på egen hand då kundtjänst inte lyckades lösa problemet åt mig. Den simplaste VPS’en hos Glesys fixade biffen bättre än galant, och då är jag inte ens något serverproffs.

    Sen kom den underbara 2.0-kontollpanenel. I flera omgångar tappade domäner (olika varje gång) sina pekningar, inklusive mailpekningar till min primära mail men även andra domäners mailpekningar. Flera hemsidor nere, inte bra.

    Lite senare beslutar sig min mail att sluta fungera. Helt plötsligt ligger den nere i flera dagar. Inkommande mail studsar och det tar 3 dagar att fixa. Ingen logg på inkommande studsande mail fanns inte heller.

    Nu kommer vi till det intressanta problemet (som delvis är pågående). Ärendet rör sig om domänerna A.nu B.nu och C.com. För en tid sedan överläts domänen A.nu till mig via Binero. Jag var inte sugen på nunames’ överlåtelseavgift på A.nu så enl. överenskommelse med säljaren (vi kallar honom KG) och Binero så gjorde vi kontobyte hos Binero men lät KG stå kvar som registrerad ägare hos nunames. Jag skulle således själv kunna peka som jag ville från mitt konto och stå för förlängningarna.

    En tid senare (efter ”överlåtelsen” av A.nu) så nyregistrerade jag domänerna B.nu och C.com. Började använda tjänsten Domainz där jag uppmärksammade att A.nu stod på KG som registrerad ägare (vilket tekniskt sett är korrekt och där har Binero inte gjort nåt fel), men även B.nu och C.com hade KG som ägare. Att B och C skulle stå på KG är för mig helt obegripligt så jag kontaktade Binero. Tydligen har dom inte ens loggning på att jag nyregistrerade domänerna B och C för dom började undra om det tidigare skett en överlåtelse. Därefter var jag själv tvungen att göra en överlåtelse hos Nunames av B.nu så att jag skulle bli ägare igen. Det sistnämnda backade dom på sen och fixade på något sätt. C.com löste sig utan större problem för det var ”bara att skriva om ägaruppgifterna”. A.nu är en annan historia där Binero inte gjort något fel.

  40. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    50%
    Kundsupport
    50%
    Prisvänligt
    90%
    Totalt
    58%
  41. Andreas Rönnqvist (Kund i 2+ år)

    Sedan dag 1 har Bineros kundtjänst & service alltid varit bland de bästa av alla företag i Sverige.

    Från dumma frågor från någon som inte fattar, till att hjälpa till att föra ihop konton, lösa fakturafrågor eller överlag bara finnas tillgängliga vid tider resten av världen sover eller gör annat så är Kundservicen bortom beskrivning bra.

    Bra funktioner & kontinuerligt stabilt webbhotell kan man förvänta sig av ett modern företag – det är resten som gör att Binero sticker ut: intressant kunskap genom blogg & Twitter, fantastisk närvaro, ALLTID löpande information om vad som händer, när det förväntas lösas vid problem är saker som gör dem bättre än andra.

    Har använt Binero både privat & professionellt i 3½ år. Kommer fortsätta!

  42. Användarvänligt
    90%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    80%
    Totalt
    90%
  43. Henrik Blomgren (Kund i 1-2 år)

    Med humana priser, stabila servrar och en utomordentlig support är jag hur nöjd som helst med Binero. Jag ångrar inte för en sekund att jag valde att prova Binero. Så därför rekommenderar jag er alla att om ni vill ha ett bra paket för en hemsida som inte ställer till några problem eller strular. Kolla in Binero.

  44. Användarvänligt
    100%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    60%
    Totalt
    90%
  45. Jespher Karlsson (Kund i 1-2 år)

    Varit kund i över ett år nu efter byte från one.com! Kontrollpanelen och supporten är i toppklass! Dock så har det varit lite server strulel lite då och då. Rekommenderar starkt.

  46. Användarvänligt
    100%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    90%
    Totalt
    95%
  47. Fredrik Lindeborg (Kund i 2+ år)

    Underbar support! Snabba svar och ageranden och outstanding tillgänglighet. Riktigt bra närvaro på twitter för öppna frågor och sjukt kort tid för hjälp med mer ”privata” saker som t.ex. rollback av DB. =) Stabilt och tryggt.

  48. Användarvänligt
    90%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    90%
    Totalt
    95%
  49. Daniel Carlbom (Kund i 2+ år)

    Jag har använt mig av Binero en längre tid privat och nu även som företag så jag kör två separata webbhotell hos dem.

    Överlag så är jag otroligt nöjd då deras kundservice (främst på Twitter) är svårslaget. Oavsett vilken tid på dygnet man har en fråga eller ett problem som uppstått så finns det nästan alltid någon svarar med väldigt kort varsel.

    Binero är väldigt tillmötesgående och hjälpsamma både vad gäller tekniska supportfrågor samt övergripande gällande kontot i sig.

    Precis som hos de flesta webbhotell så kan man inte räkna med 100% upptid, och visst har Binero haft en period (för ett tag sedan nu) då tillgängligheten inte var helt 100% men detta har förbättrats avsevärt.

    Jag har inga som helt problem med att använda Binero som webbhotell och rekommenderar dem sedan länge till allt och alla som undrar var man ska hosta sina sidor.

  50. Användarvänligt
    90%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    95%
  51. Maria Sjögren (Kund i 2+ år)

    Jag har varit kund i ca 3 år och har i princip bara goda erfarenheter av Binero. Är något fel blir man alltid kontaktad, även på mobiltelefonen. Handlar det om nertid är deras binerodrift.se en bra källa för mer information, likaså Twitter.

    Kontrollpanelen
    Gamla kontrollpanelen är i behov av en uppgradering. Fel uppstår ofta men i gengäld är t ex domäninställningar bra strukturerade.
    Den efterlängtade uppgraderingen finns i nya Binero, som är snygg och lättnavigerad. I nya Binero finns även andra fördelar som obegränsat antal MySQL-databaser, större utrymme och mer trafik.

    Support
    Binero har en utmärkt support, även på obekväma arbetstider. De finns alltid tillgängliga via email, Twitter och har bra telefontider (8-22 på vardagar, öppet på helger).

    Nedtid
    Binero hade stora problem med nedtid för några månader sedan, men förutom den lilla perioden har jag inte upplevt några större problem. Bevakar mina sidor med Pingdom, och det är inte ofta jag får mail av dem om att mina sajter är nere.

    Priser
    Bineros priser ligger i linje med andra webbhotell i det ”högre skiktet”. Det handlar om ungefär en tusenlapp om året, och visst kan det verka mycket, särskilt om man inte har erfarenhet av webbhotell sedan tidigare. Men med den servicen, upptiden och supporten Binero ger kan inte Binero klassas som ett budgetalternativ och därmed blir priset högre än existerande budgetwebbhotell.

    Rekommenderar jag Binero?
    Ja det gör jag. Jag trivs bra och kommer vara kvar under en lång tid (hoppas jag). Ytterligare en fördel med Binero är att de inte har någon bidningstid på sina webbhotell, så skulle du mot förmodan inte vara nöjd så behöver du inte stanna kvar.

  52. Användarvänligt
    80%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    70%
    Totalt
    85%
  53. Mikael Persson (Kund i 6-12 månader)

    Efter att jag bytte till binero så har jag hela tiden fått hjälp när det funnits behov. De säger att de har en bra kundtjänst och det stämmer verkligen.

    Att de lever upp till det som lovas är mycket värt. Visst har det varit vissa problem, men det har hela tiden kommunicerats ut till mig som kund vad som hänt och när det beräknas vara åtgärdat. Det gör att jag som kund blir mer förlåtande, då det går att följa det som sker.

    En öppenhet som andra webbhotell saknar.

  54. Användarvänligt
    80%
    Tillgänglighet
    80%
    Kundsupport
    90%
    Prisvänligt
    60%
    Totalt
    78%
  55. Fredrik Johansson (Kund i 0-6 månader)

    Flyttade mina sajter till Binero och har som många andra upplevt endel problem. Det är ett bra webbhotell ingen tvekan om man jämför med några andra som finns i Sverige. Saken är tyvärr den att det räcker inte, kvaliteten på svenska webbhotell är inte tillräckligt bra ännu.

    Binero är segt och har väldigt dålig administrations panel. Jag har tyvärr haft oturen att uppleva mycket krångel med mina databaser. I övrigt är det bra.

    Jag har numer flyttat mina sidor till en egen VPS hos Glesys där jag inte har något att klaga på, sofar. 10/10. Kräver dock lite kunskap för att kunna administrera en egen virtuell server.

    Kul med denna sajt som kommer sätta lite press på webbhotellen och kanske få dem att ta sig en funderare över varför just dem får låga betyg.

  56. Användarvänligt
    40%
    Tillgänglighet
    50%
    Kundsupport
    70%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    53%
  57. David Hultvall (Kund i 1-2 år)

    Har haft Binero till en del privata småprojekt och är väldigt nöjd. Mycket enkel administration (har nya admin), bra support och för en väldigt låg kostnad. Har testat ganska många olika leverantörer och måste säga att Binero klår det mesta just nu. Rekommenderar gladeligen Binero oavsett privat eller företag.

  58. Användarvänligt
    90%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    90%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    93%
  59. Johan (Kund i 2+ år)

    Kund sedan länge och ganska nöjd. Desto längre man är kund hos ett webbhotell, desto fler problem stöter man med nödvändighet på. De anmärkningsvärda problemen har väl varit en period med stor nedtid, vilket dock var minst ett år tillbaka tror jag. Därutöver har migreringen till senare plattformen dragit ut på tiden (jag är numera migrerad) vilket i sin tur medför en hel del förbättringar och någon eventuell försämring. Allt som allt är dagens Binero stabilt och bra, de ger snabba svar och har en trevlig kundtjänst. Jag skulle tveklöst rekommendera Binero, men samtidigt har de fått mkt stark konkurrens i City, inte minst eftersom de numera kör vad som ser ut att vara samma kontrollpanel och upplägg. Jämför man Binero mot tex FS Data är det som natt och dag (där Binero är dag, och FS är rent skräp) enligt min mening.

  60. Användarvänligt
    50%
    Tillgänglighet
    50%
    Kundsupport
    50%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    50%
  61. Ludvig Lindblom (Kund i 2+ år)

    Jag har varit kund hos Binero i många år och har valt att flytta alla mina domäner till dom, helt enkelt för att jag finner dom att vara det mest prisvärda alternativet för mina behov och för att jag enbart haft bra erfarenheter av deras kundsupport.

    Mina sidor ligger fortfarande kvar under den gamla kontrollpanelen som jag är medveten dras med vissa problem, framförallt så är den långsam och lite för svårnavigerad, även för mig som är en van användare. Detta drar ner betyget på användarvänligheten.

    Jag har dock haft tillfälle att använda den nya kontrollpanelen som mina konton kommer hamna på och är mer än nöjd med vad jag sett. Men eftersom jag än så länge ligger kvar på den gamla så får betyget representera detta.

    Uptime, utbud av tjänster & funktioner och framförallt den utomordentliga supporten (som dessutom svarar på frågor snabbt via twitter till långt in på kvällen) är det som gör att jag rekommenderar Binero till alla som frågar.

  62. Användarvänligt
    70%
    Tillgänglighet
    100%
    Kundsupport
    100%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    93%
  63. Fredrik Lager (Kund i 6-12 månader)

    Jag har större delen av min webbportfölj hos just Binero och jag måste säga att jag är otroligt nöjd. Ligger sedan en tid tillbaka på deras nya version vilket jag tycker är riktigt användarvänligt.

    Ett ytterliggare plus är även priset, för endast 69 kr per månad får man tillgång till otroligt mycket som privatperson.

  64. Användarvänligt
    80%
    Tillgänglighet
    90%
    Kundsupport
    70%
    Prisvänligt
    100%
    Totalt
    85%
  65. Andreas Johansson (Kund i 1-2 år)

    Binero är det webbhotell som jag har använt mest. Just nu ligger jag kvar på det gamla systemet och jag drar mig varje gång för att använda deras kontrollpanel då den just nu är så fruktansvärd seg och buggig.

    Dock har jag hört att den nya kontrollpanelen som är under utveckling kommer vara bättre. Så fort jag får tillgång till den så kanske mitt betyg i ”Användarvänligt” går upp.

    Även fast deras kontrollpanel är buggig och inte fungerar så bra i bland så har det aldrig varit några problem att kontakta dem för att få hjälp. De har faktiskt en riktigt bra kundsupport!

  66. Användarvänligt
    30%
    Tillgänglighet
    80%
    Kundsupport
    90%
    Prisvänligt
    50%
    Totalt
    63%
Lämna en recension på Binero (Du får en länk till din sida)
 PrivatFöretag
WebbhotellBesökBesök
Bästa Pris / år828 kr1656 kr
Startavgift125 kr125 kr
Uppsägningstid0 mån0 mån
Avtalstid0 mån0 mån
   
ServerplatsSverigeSverige
PlattformLinux och WindowsLinux och Windows
KontrollpanelAnnanAnnan
Utrymme100 GB200 GB
Trafik2000 GB4000 GB
DomänkopplingarObegränsatObegränsat
SubdomänerObegränsatObegränsat
FTP-kontonObegränsatObegränsat
E-postkontonObegränsatObegränsat
Automatisk backup
Dynamisk DNS
Olika C-nät
SSH
SSL
Cronjobs
Egna felsidor
   
PHP
ASP
.NET
JSP
Ruby on Rails
CGI
   
MySQLObegränsatObegränsat
MSSQL
Access
   
E-postsupport
Telefonsupport
Livechatt

Binero erbjuder domäner till följande priser.

DomäntypÅrsavgift 
.COM89 krTill Webbhotellet
.SE99 kr
.NU99 kr
.EU89 kr
.ME119 kr
.NET89 kr
.ORG89 kr
.BIZ89 kr
.INFO89 kr
.DK-

Många webbhotell har en sida med aktuell driftinformation. Ofta har man denna sida på en server i en annan serverhall än den där man hostar sin och kundernas hemsidor. Detta för att driftstatusen ska gå att nå även när servrar ligger nere. Sidan med driftinformation för Binero hittar du här:
http://www.binerodrift.se/